Nasze serwisy: EduAlert, Studia, Biolog.pl, GMO    Google

 Stwórz kontoStrona główna | Publikacje | Aktualności | Top 10  

Menu
· Strona główna
· Publikacje
· Aktualności
· Programy edukacyjne
· Top 10
· Archiwum
· Kontakt
· Szukaj

Sponsorzy

Konkursy
opis

Aktualności w biolog.pl
·Projekt Natura 2000 - Pozytywna Inspiracja
·Galeria Festynu Nauki w Krakowie 2014 - dzień pierwszy
·UROCZYSTE OTWARCIE FESTIWALU NAUKI W KRAKOWIE
·Uniwersytet Warszawski najlepszą uczelnią w Polsce!
·Dzisiaj pierwszy dzień Festiwalu Nauki w Krakowie 2014
·genETYCZNE gry
·Kolejna V edycja przyrodniczych spacerów po Krakowie!
·BIOLOG.PL zaprasza na XIV OGÓLNOPOLSKIE DNI OWADA
·Ekokrok z Fundacją Roca - głosowanie na najlepsze filmy Festiwalu We ART Water
·Konkurs: Pies w wielkim mieście

przeczytaj więcej...

Korepetycje

Dodaj własne ogłoszenie w portalu " korepetycje".
(Największa polska baza korepetytorów)


Reklama

  
Konspekt zajęć - nauczanie zintegrowane
Blok tematyczny: Na ratunek Ziemi



Małgorzata Dziedziczak


Konspekt zajęć - nauczanie zintegrowane

Klasa III
Blok tematyczny : Na ratunek Ziemi
Temat zajęć : To, co najpiękniejsze - na ratunek Ziemi
Cele kształcenia :

Uczeń:
- rozumie na czym polega ochrona przyrody
- zna rodzaje obszarów chronionych oraz pomników przyrody
- wie jak zachować się w parku narodowym czy rezerwacie
- wyróżnia wybrane zwierzęta i rośliny chronione w Polsce i na świecie
- potrafi czytać cicho ze zrozumieniem
- rozpoznaje rzeczowniki
- zna zwierzęta żyjące na terenach parków narodowych i wyróżnia wśród nich ssaki, ptaki, gady, płazy i owady
- formułuje pytania dotyczące tematu
- umie współdziałać w zespole
 


Metody :
- aktywizujące : ćwiczenia dramowe, mapa pojęciowa
- objaśnienia
- ćwiczenia praktyczne
- pokaz


Formy pracy :
- praca indywidualna jednolita i zróżnicowana
- praca w grupach zróżnicowana
- praca zbiorowa


Środki dydaktyczne ;
- mapa Polski, tablice ze zwierzętami, ptakami i roślinami
chronionymi, podręczniki, karty pracy; atlasy zwierząt,
encyklopedie


Przebieg lekcji;
l. Wypowiedzi uczniów na temat Międzynarodowego Dnia Ziemi
- dlaczego ustalono święto dla Ziemi i co się z tym wiąże ?
- co to znaczy, że roślina czy zwierzę jest pod ochroną ?
- na czym polega prawna ochrona roślin i zwierząt ?
- czy ochroną, objęte są tylko rośliny i zwierzęta ?

2. Indywidualne czytanie informacji na temat obszarów chronionych w Polsce ; prezentacje
3. Wypowiedzi uczniów dotyczące zachowania na terenie obszarów chronionych
4. Odczytanie nazw zwierząt żyjących na terenach parków narodowych
5. Oglądanie mapy parków narodowych w Polsce, odczytanie ich nazw, ustalenie liczby i zwierząt w nich żyjących - wyróżnianie
grup zwierząt - tworzenie mapy pojęciowej - wypełnianie tabelki
6. Przygotowanie w grupach informacji nt. wybranych zwierząt, ptaków - uczniowie korzystają z atlasów i encyklopedii
7. Formułowanie pytań i odpowiedzi przez uczniów jako forma samooceny : „Pochwal się czego się dziś nauczyłeś"
8. Ocena nauczyciela

 









(15449 odsłon)



Copyright © Kajet.pl & Biolog.pl
wykorzystano darmowe oprogramowanie PHP-Nuke GPL