Nasze serwisy: EduAlert, Studia, Biolog.pl, GMO    Google

 Stwórz kontoStrona główna | Publikacje | Aktualności | Top 10  

Menu
· Strona główna
· Publikacje
· Aktualności
· Programy edukacyjne
· Top 10
· Archiwum
· Kontakt
· Szukaj

Sponsorzy

Konkursy
opis

Aktualności w biolog.pl
·Festiwal Nauki w Krakowie 2014 pod hasłem Z NAUKĄ PRZEZ WIEKI
·Konkurs Natura 2000 i przyroda mojego regionu
·Letnia Szkoła Mikroskopii Optycznej LSMO - Teoria i Praktyka. Techniki mikroskopii optycznej w wizualizacji i analizie obrazu
·Światowy Tydzień Mózgu między 10 a 16 marca 2014
·Pszczoły-matki złożyły już jajeczka
·Bociany wyruszyły w drogę z Europy do Afryki
·Najwięcej tych morskich ssaków pływa w południowo-zachodnich wodach Danii
·Uczelnia zrealizuje projekt wspólnie z leśnikami i Białowieskim Parkiem Narodowym
·Wpływ dokarmiania zwierzyny na lęgi ptaków zakładających gniazda na ziemi
·Sprawia, że czułki ślimaka pulsują i wyglądają jak gąsienice

przeczytaj więcej...

Korepetycje

Dodaj własne ogłoszenie w portalu " korepetycje".
(Największa polska baza korepetytorów)


Reklama

  
Scenariusz zajęć dydaktyczno–wyrównawczych dla ucz. klasy I




Jolanta Buczkowska


Scenariusz zajęć dydaktyczno – wyrównawczych dla ucz. klasy I

 

TEMAT:

Ćwiczenia słuchu fonematycznego – podział wyrazów na sylaby.

 

Cele:

Ø      usprawnianie percepcji i pamięci wzrokowej

Ø      podnoszenie sprawności grafomotorycznych

Ø      wydzielanie sylab w mowie

Ø      utrwalenie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby

Ø      ćwiczenie koordynacji słuchowo - ruchowej

 

ĆWICZENIA

 

1. Odtwarzanie w układzie przestrzennym wystukanego rytmu.

            Dzieci otrzymują kilka klocków. Nauczycielka wystukuje określony rytm.

            Zadaniem uczniów jest ułożenie klocków odpowiednio do rytmu.

 

Dzieci otrzymują układ klocków i polecenie, by wystukały w odpowiednim rytmie.

 

2. Dobieranie par jednakowych obrazków.

Nauczycielka daje dzieciom kilka par obrazków i poleca, by ułożyły po dwa jednakowe razem. Po wykonaniu zadania dzieci nazywają przedmioty znajdujące się na obrazkach.

 

3. Podział wyrazów na sylaby.

Dzieci biorą kolejno do ręki obrazki, mówią nazwy przedstawionych na nich przedmiotów i starają się każdy z nich podzielić na sylaby.

4. Zabawa ruchowa.

Nauczycielka wspólnie z dziećmi śpiewa piosenkę pt. „Cudną zebrał Jaś kapelę…”, dzieląc słowa tekstu na sylaby i klaszcząc w rytm wyśpiewywanych sylab.

 


!!! TO JEST TYLKO FRAGMENT PRACY, ZE WZGLĘDU NA FORMATOWANIE I GRAFIKĘ CAŁOŚĆ PRACY ZNAJDUJE SIĘ W POSTACI PLIKU WORD

CAŁA PRACA









(14630 odsłon)



Copyright © Kajet.pl & Biolog.pl
wykorzystano darmowe oprogramowanie PHP-Nuke GPL